توت‌فرنگی گلخانه‌ای و اهمیت آن

توت‌فرنگی گلخانه‌ای یکی از پرسودترین محصولات گلخانه‌ای است که در تمام فصل‌های سال قابل کشت است. این محصول در بین میوه‌ها به دلیل برخورداری از بافت نرم، عمر پس از برداشت کوتاهی دارد و به دلیل زیبایی، عطر و طعم خاص دارای ارزش فراوانی است. مدیریت تغذیه ویژه برای رشد ارقام منحصر به فرد در شرایط زیست محیطی متفاوت برای تضمین عملکرد و کیفیت بیشتر میوه‌ها لازم است. طعم و مزه خاص توت‌فرنگی گلخانه‌ای بستگی به ترکیبات قندهای مختلف، اسیدهای آلی، مواد معطر، چگونگی بافت گوشت میوه، سفت و آبدار بودن آن بستگی دارد. در حال حاضر سطح زیر کشت توت‌فرنگی 368 هکتار و میزان تولید آن در کشور ما 21760 تن است. در این بین استان‌های جنوب کرمان و البرز بیشترین میزان تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش عملکرد این محصول

توت‌فرنگی خود گرده افشان است ولی برای گرده افشانی نیاز به کمک دارد. گرده افشانی ناقص معمولا باعث بد شکل شدن و حتی عدم تشکیل میوه توت‌فرنگی گلخانه‌ای می‌شود. موثرترین راه برای تلقیح گل‌های توت‌فرنگی گرده افشانی به وسیله زنبورهای بامبل است. زنبورهای بامبل یا زنبورهای گرده افشان مخملی دارای خصوصیاتی از جمله فعالیت در دماهای پایین تر و بالاتر از محدوده زنبورهای عسل، ادامه فعالیت در هوای ابری و بادی، تهاجم کمتر، حساسیت کمتر نسبت به جا‌به‌جایی کندو و همچنین بزرگتر بودن جثه هستند. این ویژگی‌ها موجب افزایش قابلیت گرده افشانی، تبدیل گل‌های بیشتری به میوه و در نتیجه افزایش عملکرد می‌ٰشود.

توجه به اصول تغذیه نیز تاثیر مستقیم در افزایش عملکرد این محصول دارد. به طور کلی توت‌فرنگی گلخانه‌ای در درجه اول به نیتروژن و در درجه دوم به پتاسیم و فسفر نیاز دارد. کاربرد کود فولیار سوپریم در طول فصل موجب بهبود کیفیت و فرم میوه و سلامت عمومی گیاه می‌شود. همچنین وجود گوگرد در کنار فسفر و پتاسیم موجود در این کود، انرژی، تحمل به خشکی، تغذیه، کنترل بیماری و رشد را به طور همزمان برای گیاه تامین می‌کند.

ترکیب هوشمندانه رویال برای توت فرنگی گلخانه ای

ترکیب هوشمندانه رویال در توت فرنگی گلخانه ای

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
زنبور بامبل دوران گلدهی یک کندو در 1000 متر (3 بار تکرار)
فولیار سوپریم در طول فصل محلول پاشی 2 لیتر در هزار (هر دو هفته یکبار)
پرووکتوس در طول فصل محلول پاشی 3 لیتر در هزار (3بار تکرار)
کواد 14 در طول فصل محلول پاشی 3 لیتر در هزار (حداقل 4 بار تکرار)

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

زنبور بامبل: زنبور‌های بامبل پراکنش گسترده‌ای در دنیا دارند و علاوه بر جثه درشت در دامنه گسترده‌تری فعالیت می‌کنند. آنها قادر به پرواز در دمای سردتر هستند و باعث گرده‌افشانی عالی به‌ویژه در ارتفاعات و عرض‌های جغرافیایی بالاتر می‌شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

فولیار سوپریم: این کود با دارا بودن فسفر و پتاسیم و همچنین گوگرد به فرم میکرونیزه، انرژی، تحمل به خشکی، تغذیه، کنترل بیماری و رشد را به طور همزمان برای گیاه تامین می کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

پرووکتوس: پرووکتوس یک عامل کنترل کننده بیولوژیک جهت کنترل سفید بالک‌ها است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
ویتومکس تحریک به گلدهی، افزایش مقاومت به بیماری ها، بهبود کیفیت میوه
پایرین کنترل کنه
کا 41 تسریع در رنگ گیری