سیب و اهمیت آن

یکی از انواع درختان میوه‌ای که در ایران تولید بسیار بالایی دارد، سیب است. تولید سیب در سطوح وسیع در بسیاری از شهرهای ایران انجام می‌شود. ماندگاری بالا و بازارپسندی این میوه سبب جلب روز افزون باغداران به کاشت و پرورش این نوع درخت میوه شده است. میزان کل تولید سیب در ایران تا پایان سال 1401، نزدیک به 4 میلیون تن است که استان‌های آذربایجان شرقی و َآذربایجان غربی بیشترین تولید را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش عملکرد این محصول

افزایش عملکرد سیب از دو طریق افزایش سایز میوه‌ها و جلوگیری از ریزش گلها امکان پذیر است. هر چند آبیاری مناسب برای درشت شدن میوه سیب اهمیت به سزایی دارد اما نکته مهم تامین عناصر غذایی لازم در جهت تولید بافت‌ها و ساختارهای گیاه است. بسیار مهم است که به کیفیت کود مورد استفاده، زمان و مقدار مصرف کود توجه ویژه داشته باشید. در غیر اینصورت انتظار رخ دادن معجزه بعد از مصرف کودها را نداشته باشید. ظرفیت سازی جذب عناصر مهم در میوه و افزایش تقسیم سلولی با اجرای برنامه تغذیه‌ای فروت ست و استفاده از دو عنصر مهم کلسیم و پتاسیم به درشتی میوه درختان سیب کمک می‌کند. کودهای کالمکس گلد و کواد 14 با داشتن مقدار مناسب کلسیم، بهترین کود برای تامین نیاز سیب به این عنصر هستند.

علاوه بر این کاربرد تنظیم کننده‌های رشد نیز به افزایش سایز و تعداد میوه بسیار کمک می‌کند.پلیاس یکی از این تنظیم کننده‌های رشد است که حاوی جیبرلیک اسید و سیتوکینین است. جیبرلیک اسید باعث بزرگ شدن و طویل شدن سلول و سیتوکینین موجب افزایش تقسیم سلولی می‌شود. در نتیجه کاربرد دقیق و به موقع پلیاس ضمن جلوگیری از ریزش میوه‌ها منجر به افزایش اندازه، وزن و کیفیت میوه در سیب می‌شود.

ترکیب هوشمندانه رویال برای سیب

ترکیب هوشمندانه رویال در سیب

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
پلیاس تیمار اول: زمان ریزش گلبرگ ها
تیمار دوم: یک هفته بعد
محلول پاشی 1 لیتر در هزار
کالمکس گلد + سوپروت گلد بعد از تشکیل میوه
(2 نوبت بین مرحله فندقی الی گردویی)
2 هفته قبل از برداشت
محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 200 سی سی در هزار
کواد 14 + سوپروت گلد اواسط دوره، زمان سایز گیری محلول پاشی 2 در هزار + 200 سی سی در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

پلیاس: پلیاس مخلوطی از دو تنظیم کننده رشد جیبرلیک اسید و سیتوکینین است که اولی باعث بزرگ شدن و طویل شدن سلول و دومی باعث افزایش تقسیم سلولی می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این کالا اینجا کلیک کنید.

کالمکس گلد: این کود همان ترکیب کالمکس است که با داشتن برخی اسیدهای آمینه، به طور خاص در زمان گلدهی موجب افزایش درصد تلقیح گل‌ها، استحکام دمگل و پیشگیری از ریزش گل‌ها و نهایتا حفظ میوه‌های تازه تشکیل شده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سوپروت گلد: سوپروت گلد یک خیس‌کننده سیلیکونی است که برای بهبود جذب برگی مواد غذایی طراحی است. این محصول از طریق کاهش کشش سطحی آب تماس ذرات آب و در نتیجه جذب مواد محلول در آن را افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کواد 14: فرمولاسیون کواد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل  تنش‌زا می‌شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
فولیکائو رنگ گیری میوه
فن فید برطرف کردن کمبود آهن
بیو 20 سایز گیری میوه