پنبه و اهمیت آن

پنبه یکی از مهمترین کالاهای استراتژیک است که افزایش ضریب خوداتکایی آن علاوه بر تامین نیاز صنعت نساجی، به تامین روغن و خوراک دام نیز کمک زیادی می‌کند. به همین دلیل است که کاشت پنبه از اهمیت بالایی برخوردار است.در بین گیاهان صنعتی، پنبه از موقعیت ویژه‌ای برخوردار است. این گیاه نه تنها با تولید الیاف در صدر مهمترین گیاهان لیفی جای گرفته، بلکه از نظر غذایی بسیار حائز اهمیت است و در بازارهای جهانی جزء پنج دانه روغنی محسوب می‌شود.

هم اکنون 25 میلیون تن پنبه در هر سال تولید می‌شود. این میزان برابر با سطح زیر کشت 2.5 درصد از زمین های کشاورزی روی زمین است. طبق آمارنامه سازمان جهاد کشاورزی، میزان تولید پنبه در ایران تا پایان سال 1401، 374 تن بوده است. از این بین استان های خراسان رضوی و خراسان شمالی بیشترین تولید را به خود اختصاص داده اند.

افزایش عملکرد این محصول

یکی از راهکارهای مهم و موثر در افزایش عملکرد پنبه، کنترل رشد رویشی و افزایش تعداد قوزه است. در واقع مهم است که بعد از پایان رشد رویشی، از رشد بیشتر ممانعت کنید. با این کار منابع غذایی به سایر اندام ها منتقل می شود و تعداد قوزه افزایش می یابد. بهبود دهنده سوپر استم 3 سی که در ترکیب هوشمندانه رویال برای پنبه قرار دارد، از طریق کاهش فعالیت مریستم  انتهایی باعث انتقال مواد غذایی به اندام های دیگر گیاه می شود. افزایش عملکرد و بهبود خصوصیات کمی و کیفی از اثرات مشخص و حتمی سوپراستم 3 سی است. علاوه بر این ترکیب سکوئنشیال 1 و جیبرلیک اسید به رشد رویشی این گیاه کمک می‌کند و موجب تولید گیاهان قوی‌تری می‌شود.

ترکیب هوشمندانه رویال برای پنبه

پنبه

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
سکوئنشیال 1 + جیبرلیک اسید مراحل اولیه رشد پنبه محلول پاشی 2 لیتر در هکتار + 10 قرص در هکتار
سوپر استم بعد از رشد رویشی کافی محلول پاشی 0/5 لیتر در هکتار
کواد 14 2 هفته بعد از مصرف سوپر استم محلول پاشی 3 لیتر در هکتار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

سکوئنشیال 1: سکوئنشیال 1 کود امولوسیون محلول در آب حاوی NPK، منیزیم و کلات عناصر کمیاب است. این کود در کنار تامین کلیه عناصر مورد نیاز گیاه در مراحل اولیه رشد با در دسترس قرار دادن فسفر کافی به گسترش ریشه گیاه کمک می‏‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

جیبرلیک اسید: قرص جیبرلیک اسید اگریمن حاوی ۱۰ درصد جیبرلین است که برای افزایش عملکرد محصولات مختلف در دنیا استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

سوپر استم: سوپر استم 3 سی یک تنظیم کننده رشد است که بر روی تولید‌کننده‌های جیبرلیک اسید در گیاه اثر گذاشته و آن را کنترل می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
پیری پروکسی فن کنترل سفید بالک پنبه
بیو 20 افزایش رشد رویشی
کینگ فول روی مس منگنز تحریک به گلدهی