گیلاس و اهمیت آن

گیلاس یکی از میوه‌های تابستانی است که طرفداران بسیار زیادی دارد و جزء درختان پر درآمد است. سالانه حدود 18 میلیون تن گیلاس در جهان تولید می‌شود که ایران با تولید سالانه 300 هزار تن سومین تولید کننده این میوه دانه‌دار در جهان به شمار می‌رود. بیشترین میزان تولید سالانه گیلاس مربوط به استان تهران است. پس از آن استان های قزوین، البرز و خراسان در رتبه های بعدی بیشترین تولید گیلاس قرار دارند. میانگین برداشت گیلاس در این استان‌ها 53 تن در هکتار است.

افزایش عملکرد این محصول

عوامل مختلفی در افزایش عملکرد گیلاس نقش دارند. یکی از مواردی که تاثیر مستقیم در افزایش عملکرد این میوه دارد، گرده افشانی مناسب است. در صورتی که گرده افشانی گل‌ها به خوبی انجام شود، محصول بیشتری تولید شده و در نتیجه عمکلرد افزایش می‌یابد.

عامل مهم دیگری که در افزایش عملکرد گیلاس نقش دارد، تغذیه مناسب است. دقت در انتخاب بهترین کود برای درخت گیلاس باعث افزایش رشد و در نتیجه باردهی زیاد درخت خواهد شد. زمان گلدهی مرحله مهمی از رشد گیلاس است که اگر تغذیه در آن زمان مناسب باشد افزایش عملکرد چشمگیری خواهید داشت. استفاده از کودهای کلسیم در این دوره حساس رشدی بسیار حائز اهمیت است. همچنین کاربرد بهبوددهنده‌های رشد در زمان رشد میوه و شروع رنگ‌گیری بسیار موثر خواهد بود.

ترکیب هوشمندانه رویال برای گیلاس

ترکیب هوشمندانه رویال در گیلاس

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
زنبور بامبل دوران گلدهی یک کندوی مولتی در هکتار
کالمکس گلد + قرص جیبرلیک ریزش 70% گلبرگ ها محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 20 قرص در هزار
کوآد 14 + قرص جیبرلیک 2 هفته بعد از مرحله قبل محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 10 قرص در هزار
فولیکائو + سوپروت گلد شروع رنگ گیری محلول پاشی 3 لیتر در هزار + 200 سی سی در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

زنبور بامبل: زنبور‌های بامبل پراکنش گسترده‌ای در دنیا دارند و علاوه بر جثه درشت در دامنه گسترده‌تری فعالیت می‌کنند. آنها قادر به پرواز در دمای سردتر هستند و باعث گرده‌افشانی عالی به‌ویژه در ارتفاعات و عرض‌های جغرافیایی بالاتر می‌شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کالمکس گلد: این کود همان ترکیب کالمکس است که با داشتن برخی اسیدهای آمینه، به طور خاص در زمان گلدهی موجب افزایش درصد تلقیح گل‌ها، استحکام دمگل و پیشگیری از ریزش گل‌ها و نهایتا حفظ میوه‌های تازه تشکیل شده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

قرص جیبرلیک: قرص جیبرلیک اسید اگریمن حاوی ۱۰ درصد جیبرلین است که برای افزایش عملکرد محصولات مختلف در دنیا استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

فولیکائو: فولیکائو یک کود سوسپانسیون محلول در آب حاوی NPK، منیزیم و عناصر ریز مغذی است که با نسبت خاصی از عناصر که دارد موجب تسریع در رنگ گیری و رسیدگی محصول و همچنین رشد آن می‌گردد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سوپروت گلد: سوپروت گلد یک خیس‌کننده سیلیکونی است که برای بهبود جذب برگی مواد غذایی طراحی و ساخته شده است. این محصول از طریق کاهش کشش سطحی آب تماس ذرات آب و در نتیجه جذب مواد محلول در آن را افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
سکوئنشیال 2 رنگ گیری میوه
جودواکسترا کنترل کرم گیلاس
فولیار سوپریم همراه با سموم کنه کش جهت کنترل کنه