برنج و اهمیت کاشت آن

برنج یکی از مهم‌ترین غلات حاوی نشاسته است و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی رژیم غذایی حدود نیمی از جمعیت جهان محسوب می‌شود. کشت انواع برنج به عنوان یک محصول غذایی، اقتصاد کشاورزی و حفظ تعادل اکوسیستم کره زمین، از اهمیت به سزایی برخوردار است. محصول استراتژیک برنج با توجه به جایگاه آن در تامین غذا و کالری مورد نیاز مردم نقش مهمی در سبد غذایی مردم ایران دارد. با توجه به روند رو به رشد تقاضای مصرف برنج طی 40 سال آینده، تامین غذای 9 میلیارد نفر جمعیت در سال 2050 به عنوان دغدغه اصلی جهان در آینده خواهد بود.

افزایش عملکرد این محصول

امروزه تولید محصولات زراعی و به ویژه برنج با انواع تنش‌های زنده و غیر زنده در اقلیم‌های مختلف مواجه می‌باشد. شواهد و مستندات علمی نشان داده است که در طی سال‌های اخیر این عوامل موجب کاهش متوسط عملکرد در کشورهای عمده تولید کننده برنج شده است. از این رو توجه به روش‌های افزایش عملکرد برنج از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. یکی از این روش‌های افزایش عملکرد توجه به تغذیه است. به عنوان مثال عنصر روی یکی از عناصر مهم در تغذیه برنج است که منجر به بهبود رشد دانه می‌شود. کاربرد کود کینگ فول روی امکس موجب تامین نیاز برنج به عنصر روی می‌شود. همچنین کاربرد تنظیم کننده‌های رشد مانند سوپر‌استم‌‌3‌سی موجب کاهش فاصله میانگره، کوتاه‌تر شدن ساقه، قوی‌تر شدن ساقه و در نتیجه کاهش خطر ورس در برنج می‌شود.

ترکیب هوشمندانه رویال برای برنج

ترکیب هوشمندانه رویال برای برنج

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
کینگ فول روی قبل از کاشت بذرمال 1 لیتر به ازای 1000 کیلوگرم بذر
کینگ فول روی خزانه محلول پاشی 0.5 لیتر در هزار
بیو 20 خزانه محلول پاشی 2 لیتر در هزار
سوپر استم 3 سی 25 تا 35 روز پس از انتقال نشاء محلول پاشی 2 لیتر در هکتار
فولیار سوپریم دوران رشد رویشی،
حداقل 15 روز بعد از سوپر استم
همراه با آبیاری 3 لیتر در هکتار
سکوئنشیال 2 پر شدن دانه محلول پاشی 2 لیتر در هکتار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

کینگ فول روی: کاربرد کینگ فول روی به صورت بذرمال موجب افزایش درصد و سرعت جوانه‌زنی و بهبود رشد و استقرار اولیه گیاه می‌شود. کاربرد آن به صورت محلول‌پاشی نیز نیاز گیاه به این عنصر را تامین می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

بیو 20: کود کامل بیو 20 علاوه بر تامین نیازهای غذایی انواع گیاهان با داشتن عصاره جلبک دریایی در مراحل اولیه رشد، منجر به تحریک رشد ریشه و مریستم می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سوپر استم 3 سی: سوپر استم 3 سی با ماده موثره کلرمکوات کلراید یک تنظیم کننده رشد است که بر روی تولید کننده‌های جیبرلیک اسید در گیاه اثر گذاشته و آن را کنترل می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

فولیار سوپریم: این کود با دارا بودن فسفر و پتاسیم و همچنین گوگرد به فرم میکرونیزه انرژی، تحمل به خشکی، تغذیه، کنترل بیماری و رشد را به طور همزمان برای گیاه تامین می‌کند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سکوئنشیال 2: در دسترس قرار دادن پتاسیم کافی در مراحل رشد میوه در انواع گیاهان، علاوه بر بهبود کیفیت محصول موجب تقویت گیاه در برابر تنش‌های محیطی و آسیب آفات می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
جودو اکسترا کنترل کرم ساقه خوار برنج
کالمکس افزایش کمیت و کیفیت محصول و مقاومت به تنش ها
سکوئنشیال 1 افزایش رشد رویشی