کود کینگ فول روی – مس – منگنز امکس

کود کینگ فول روی، مس، منگنز یک سوسپانسیون بسیار غلیظ از این سه عنصر برای برطرف کردن کمبود آنها است.
کینگ فول روی مس منگنز با مواد اولیه از گرید دارویی با اندازه ذرات ریز و تکنولوژی eba™ برای بهبود جذب از مسیرهای متعدد و افزایش راندمان فرموله شده است.
مس، منگنز و روی برای عملکرد گیاه و فیزیولوژی آن ضروری هستند و نقش مهمی در مسیر های متابولیک ضروری برای سلامتی و رشد بازی می‌کنند. طیف وسیعی از محصولات زراعی به کمبودهای این عناصر حساس هستند و منجر به کاهش عملکرد و کیفیت در آنها می‌شود.

بسته بندی:  ۱ لیتر

برند:

امکس

royal | about | logo | agriman

توضیحات

کود کینگ فول روی مس منگنز امکس

کود کینگ فول روی مس منگنز امکس به دلیل داشتن درصد قابل توجه مس و منگنز می‌‏تواند به عنوان یک ترکیب مقاوم‏‌کننده گیاه در برابر بیماری‏‌های قارچی و باکتریایی به ویژه در کشت سبزیجات گلخانه‌‏ای به کار رود. به علاوه میزان کافی عنصر روی نیز در تولید ترکیبات تنظیم‏‌کننده رشد موثر است و منجر به بهبود گلدهی و افزایش عملکرد خواهد شد. این کود قبل از بیرون آمدن خوشه در گندم استفاده می‌‏شود و باعث کاهش دانه‌‏های پوک و افزایش عملکرد گندم می‏‌شود.

اهمیت کینگ فول روی مس منگنز

عنصر روی در تولید هورمون‌‏های رشد و همینطور تلقیح و باروری گیاهان موثر است. این عنصر همچنین در ریزش برگ‌‏ها نقش داشته و کمبود آن سبب تاخیر در باز شدن به موقع برگ‏‌ها و گل‏‌ها و در نتیجه محدودیت رشد گیاه می‏‌شود. مس بیشتر در فعالیت‏‌های آنزیمی گیاه دخیل است. وجود این عنصر در سیستم‏‌های آنزیمی اکسیداز-کاتالاز ضروری است. همچنین این عنصر در واکنش‏‌های انتقال الکترون موثر بوده و فعال کننده چندین آنزیم است.

از آنجا که مس یک عنصر غیر متحرک در گیاه است علائم کمبود آن در برگ‏‌های جوان به صورت لکه‏‌های زرد رنگ مشاهده می‌‏شود. منگنز نیز موجب تسریع و بهبود جوانه‏‌زنی شده و در واکنش‏‌های تجزیه آب جهت تولید اکسیژن موثر است. این عنصر فعال‏‌کننده آنزیم‌‏های موثر در تولید اسیدهای چرب بوده و برای متابولیسم کربوهیدرات و نیتروژن ضروری است.

کاربرد کود کینگ فول روی مس منگنز امکس

کینگ فول روی مس منگنز به صورت محلول‏‌پاشی روی برگ‌‏ها استفاده می‏‌شود. جهت مصرف ابتدا ظرف کود را به خوبی تکان دهید و سپس ظرف سمپاش را تا نصف مقدار آب مورد نیاز پُر کنید. پس از آن مقدار مورد نیاز از کود کینگ فول روی مس منگنز را اندازه‌‏گیری کرده و در حالی که به همزدن ادامه می‏‌دهید کود را به مخزن اضافه کنید. سپس با اضافه کردن آب، به حجم برسانید و محلول‏‌پاشی کنید. کینگ فول روی مس منگنز قابلیت اختلاط با اغلب کودها و سموم را دارد اما بهتر است قبل از آن آزمایش در سطوح کوچک انجام شود. میزان مصرف متوسط این کود 0.5 تا 1 لیتر در هکتار است.

جدول تجزیه عناصر

عنصر درصد جرمی درصد حجمی
روی ۶/۵۰% ۱۱/۰۰%
مس ۴/۷۰% ۸/۰۰%
منگنز ۱۹/۴۰% ۳۳/۰۰%

جهت مطالعه محصول مشابه این کود، اینجا را کلیک نمایید.
جهت مطالعه بیشتر درباره کود کینگ فول روی مس منگنز امکس در سایت شرکت تولید کننده اینجا را کلیک کنید.

محصول میلی لیتر در ۱۰۰ لیتر آب لیتر در هکتار توضیحات
سبزیجات گلخانه ای ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۵۰ شروع از ۱۰ روز بعد از انتقال نشاء و تکرار با فواصل ۷ روزه تا پایان فصل رشد
پسته ۵۰-۱۰۰ ۰/۵-۱ افزایش عملکرد و تحمل تنش های محیطی
سویا و لوبیا ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۵۰ ۱ تا ۲ کاربرد
ذرت ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۵۰ ۱ تا ۲ کاربرد
مرکبات ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۷۵ ۳ یا ۴ کاربرد در دوران رشد رویشی
نیشکر ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۵۰ ساقه ها را در زمان کاشت پوشش دهید یا در شروع فصل بارانی محلول پاشی کنید
گندم و جو ۵۰-۱۰۰ ۰/۲۵-۰/۵۰ ۱ تا ۲ کاربرد در مرحله ۳ تا ۵ برگی و ظهور برگ پرچم

Go to Top