قارچ‌کش تیوفانات متیل اگریمن

قارچ‌کش تیوفانات متیل اگریمن قارچ‌کشی سیستمیک از گروه بنزیمیدازول‏‌ها است که با جلوگیری از سنتز بتاتوبولین‏‌ها قادر به کنترل طیف وسیعی از بیماری‏‌ها است. این قارچ‌کش یک قارچ‌کش پیشگیرانه و سیستمیک است که از راه ریشه و برگ جذب گیاه شده و از تقسیم سلولی قارچ‌‏ها و رشد آنها جلوگیری می‏‌کند. تیوفانات متیل برای ضد عفونی بذرها، محلول‏‌پاشی شاخ و برگ درختان، از بین بردن قارچ‌‏های خاکزی و جهت تیمار میوه‏ٰ‌ها مورد استفاده قرار می‏‌گیرد.

 

بسته بندی: ۰/۵ کیلوگرم

برند:

اگریمن

royal | about | logo | agriman

توضیحات

قارچ‌کش تیوفانات متیل اگریمن

قارچ‌کش تیوفانات متیل اگریمن قارچ‌کشی سیستمیک از گروه بنزیمیدازول‏‌ها است که با جلوگیری از سنتز بتاتوبولین‏‌ها قادر به کنترل طیف وسیعی از بیماری‏‌ها است. این قارچ‌کش یک قارچ‌کش پیشگیرانه و سیستمیک است که از راه ریشه و برگ جذب گیاه می‌شود و از تقسیم سلولی قارچ‌‏ها و رشد آنها جلوگیری می‏‌کند. تیوفانات متیل برای ضد عفونی بذرها، محلول‏‌پاشی شاخ و برگ درختان، از بین بردن قارچ‌‏های خاکزی و جهت تیمار ‏میوه‌ها مصرف می‌شود.

این سم به دلیل سازگاری با اکثر گیاهان برای محافظت از درختان میوه، غلات، نباتات صنعتی، سبزیجات و صیفی‌‏ها، حبوبات، گل‏ها و گیاهان زینتی مورد استفاده قرار می‏‌گیرد. تیوفانات متیل همچنین برای مقابله با سیاهک گندم و پوسیدگی قارچ عسلی درختان میوه در مناطق سردسیری کاربرد دارد.

نحوه کاربرد

جهت مصرف ابتدا سمپاش مناسب را انتخاب و کالیبره نموده و سپس تا نیمه پُر از آب کنید. پس از آن مقدار مورد نیاز قارچ‌کش تیوفانات متیل را با توجه به دُزهای مورد توصیه در جدول روی برچسب، در حالی که پمپ سمپاش در حال کار کردن است به آن بیافزایید و سپس نصف دیگر سمپاش را با آب پُر کنید. در صورت ترکیب سم تیوفانات متیل با سایر کودها و سموم کشاورزی توصیه می‌‍‌‌‌شود قبل از مصرف تست اختلاط انجام شود. زمان مصرف مناسب این قارچ‌کش به محض رسیدن به آستانه زیان اقتصادی است. کاربرد سم در مراحل اولیه بیماری بهترین نتیجه را خواهد داشت. به منظور جلوگیری از پدیده مقاومت این سم در تناوب با سایر حشره‏‌کش‏ها مصرف شود. لازم به ذکر است که کلیه سموم آفت‏‌کش می‏‌بایست با نظر متخصص گیاهپزشک مصرف شوند و جز در موارد مشروح نباید به کار رود.

دوره کارنس و میزان سمیت قارچ‌کش تیوفانات متیل اگریمن

دوره کارنس: دوره کارنس قارچ‌کش تیوفانات متیل برای محصول سیب 7 تا 14 روز است.

LD50 خوراکی برای موش صحرایی: >5000 mg/kg

محصول آفت میزان مصرف
گندم سیاهک پنهان و آشکار براى ضدعفونى به نسبت 150 گرم در 100 کیلوگرم بذر
درختان میوه سردسیری پوسیدگی سفید ریشه 50 تا 60 گرم در 100 لیتر آب نزدیک طوقه درخت
درختان میوه سردسیری سفیدک پودری 50 تا 60 گرم در 50 لیتر آب نزدیک طوقه درخت
هلو پوسیدگی قهوه ای 50 تا 60 گرم در 100 لیتر آب
سیب لکه سیاه 50 تا 60 گرم در 100 لیتر آب
گلابی لکه سیاه و سفید گلابی 50 تا 60 گرم در 100 لیتر آب

Go to Top