حشره‌کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن

حشره‌‏کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن یک ترکیب هورمونی بسیار قوی از گروه تنظیم‌‏کننده‏‌های رشد حشرات است که هم از رشد مراحل لاروی و هم از رسیدن به بلوغ ممانعت می‌‏کند. پیری‌پروکسی‌فن مانع از تکوین و تفریخ تخم‌‏ها شده و حشرات ماده را عقیم می‏‌سازد.

درواقع پیری‌پروکسی‌فن حشره‌‏کشی است براساس هورمون رشد حشرات که با اختلال در رشد حشراتی خاص مانع از تکامل آنها می‏‌شود و آنها را تلف می‌‏کند.

 

بسته بندی: ۰/۵ لیتر

برند:

اگریمن

royal | about | logo | agriman

توضیحات

حشره‌کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن

حشره‌‏کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن یک ترکیب هورمونی بسیار قوی از گروه تنظیم‌‏کننده‏‌های رشد حشرات است که هم از رشد مراحل لاروی و هم از رسیدن به بلوغ ممانعت می‌‏کند. پیری‌پروکسی‌فن مانع از تکوین و تفریخ تخم‌‏ها می‌شود و حشرات ماده را عقیم می‏‌سازد.

درواقع پیری‌پروکسی‌فن حشره‌‏کشی است براساس هورمون رشد حشرات که با اختلال در رشد حشراتی خاص مانع از تکامل آنها می‏‌شود و آنها را تلف می‌‏کند. حشرات حساس به این حشره‌‏کش شامل شپشک‏‌ها و عسلک‌‏ها هستند. این حشره‌‏کش در ایران برای کنترل  شپشک‏‌ها در مرکبات و سفید بالک‏‌ها در پنبه ثبت شده و مؤثر است. همچنین می‌توان با استفاده از این حشره‌کش، آفاتی مثل سپردار الفی، سپردار قهوه‌ای، سپردار زرد، گونه‌های بالشک‌ها، سپردار واوی و پسیل مرکبات را نیز کنترل نمود. ضمن اینکه سم آدمیرال برای کنترل عسلک توتون و عسلک پنبه که هر دو از آفات مزارع پنبه هستند، بسیار مفید است.

نحوه کاربرد

جهت مصرف ابتدا سمپاش مناسب را انتخاب و کالیبره نموده و سپس تا نیمه پُر از آب کنید. پس از آن مقدار مورد نیاز حشره‌‏کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن را با توجه به دُزهای مورد توصیه در جدول روی برچسب، در حالی که پمپ سمپاش در حال کار کردن است به آن بیافزایید و سپس نیمه دیگر سمپاش را با آب پُر کنید. از آنجا که این حشره‌کش تنها بر روی حشرات نابالغ اثرگذار است بهتر است با حشره‌کش‌های بالغ کش ترکیب شود. با این حال بهتر است قبل از ترکیب با متخصص گیاهپزشک مشورت شود.

زمان مصرف مناسب این آفت‌کش هنگامی است که حشره تازه از تخم خارج شده و بالغ نشده باشد. به عبارتی دیگر هر چقدر تعداد حشرات بالغ کم‌تر باشد، اثر حشره‌کش نیز بیش‌تر خواهد شد. به منظور جلوگیری از پدیده مقاومت این سم در تناوب با سایر حشره‌کش‌ها مصرف شود. لازم به ذکر است که کلیه سموم آفت‌کش می‌بایست با نظر متخصص گیاهپزشک مورد مصرف قرار بگیرند و جز در موارد مشروح نباید به کار روند. برای کنترل شپشک‌ها، سفید بالک و پسیل با نسبت 0/5 تا 0/75 لیتر در هکتار و 1000 لیتر آب استفاده شود.

دوره کارنس و میزان سمیت حشره‌کش پیری‌پروکسی‌فن اگریمن

دوره کارنس: دوره کارنس آفت‏‌کش پیری‌پروکسی‌فن برای پنبه 7 روز و برای مرکبات 28 روز است.

LD50 خوراکی برای موش صحرایی: 5000 mg/kg<

جهت مطالعه بیشتر درباره این محصول در سایت شرکت تولید کننده اینجا را کلیک کنید.

محصول آفت میزان مصرف
مرکبات شپشک قهوه ای مرکبات 500 تا 750 ميلي ليتر در هزار ليتر آب
مرکبات پسیل مرکبات 0.5 در هزار به همراه نیم لیتر روغن امولسیون شونده
پنبه عسلک پنبه (سفید بالک) 750 ميلي ليتر در هكتار

Go to Top