گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای و اهمیت آن

گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای و محصولات تبدیلی آن یکی از مهم‌ترین تولیدات صنایع تبدیلی در جهان هستند. این محصول به دلیل دارا بودن دانه در دسته میوه‌جات قرار گرفته اما در کشاورزی اغلب آن را جز سبزیجات می‌دانند و به عنوان یکی از سبزی‌های میوه‌ای مهم در زراعت‌های جهان شناخته می‌شود. با حدود 360 هزار هکتار سطح زیر کشت در ایران، این محصول اهمیت بسیاری در زراعت و تغذیه انسانی دارد. استان‌های یزد، هرمزگان و بوشهر بیشترین میزان تولید گوجه‌فرنگی را به خود اختصاص داده‌اند.

افزایش عملکرد این محصول

بوته گوجه‌فرنگی برای میوه‌دهی نیاز به گرده افشانی دارد. در کشت هوای آزاد گرده افشانی به وسیله باد و تکان خوردن بوته‌ها انجام می‌شود. اما در گلخانه‌ها که فضایی بسته هستند امکان وزش باد وجود ندارد. تکان دادن بوته‌ها با دست یا ضربه زدن روی خوشه می‌تواند به این امر کمک کند. با این حال چون این کار در سطوح وسیع هزینه بر است، استفاده از زنبورهای گرده افشان مخملی یا همان زنبور بامبل بهترین گزینه جهت گرده افشانی گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای است.

برای افزایش عملکرد و برداشت گوجه‌فرنگی‌هایی درشت و با کیفیت، توجه به مرحله فروت ست و استفاده از کود فروت ست برای گوجه‌فرنگی باید در اولویت کشاورزان قرار داشته باشد. کود فلاوربست یکی از کودهای فروت ست عالی است که علاوه بر افزایش میوه‌نشینی و جلوگیری از ریزش میوه، باعث بهبود شکل و فرم میوه می‌شود.

جلوگیری از عارضه‌هایی همچون پوسیدگی گلگاه نیز تاثیر به سزایی در افزایش عملکرد دارد. در نتیجه عارضه پوسیدگی گلگاه گوجه فرنگی گلخانه‌ای قسمت‌های آسیب دیده، خشک و چروک می‌شوند و سطح زخم‌ها به رنگ قهوه‌ای تیره تا سیاه در می‌آیند. عارضه پوسیدگی گلگاه با کمبود موقتی کلسیم موجود در گیاه مرتبط است. کود کالمکس امکس با داشتن 22/5 درصد کلسیم، کمبود این عنصر را به خوبی جبران کرده و از این عارضه جلوگیری می‌کند.

ترکیب هوشمندانه رویال برای گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای

ترکیب هوشمندانه رویال در گوجه فرنگی گلخانه ای

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
زنبور بامبل دوران گلدهی یک کندو در 1500 متر مربع (3 بار تکرار در طول دوره)
فلاوربست دوران گلدهی محلول پاشی در هر دوره 2 بار با فاصله 6 روز با دوز 1 کیلوگرم در هزار
کالمکس + آمینور یک هفته بعد محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 1 لیتر در هزار
کواد 14 + آمینور یک هفته بعد محلول پاشی 2 لیتر در هزار + یک لیتر در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

زنبور بامبل: زنبور‌های بامبل پراکنش گسترده‌ای در دنیا دارند و علاوه بر جثه درشت در دامنه گسترده‌تری فعالیت می‌کنند. آنها قادر به پرواز در دمای سردتر هستند و باعث گرده‌افشانی عالی به‌ویژه در ارتفاعات و عرض‌های جغرافیایی بالاتر می‌شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

فلاوربست: ترکیب خاص این محصول علاوه بر افزایش میوه‌نشینی، باعث بهبود شکل و فرم میوه می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کالمکس: کود مایع 22/5 درصد کلسیم و مجموعه‌ای از عناصر مغذی است که برای کلیه محصولات در طی دوران باردهی به منظور بهبود کمی و کیفی میوه، قابلیت انبارداری طولانی و استحکام بافت میوه کاربرد دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می‌شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

آمینور: آمینور امکس یک کود برگی حاوی نسبت متعادل از اسیدهای آمینه است که برای رشد و سلامت گیاه مناسب هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
سوپر استم 3 سی کاهش رشد و قطور شدن ساقه نشاء
امولوسیون 3 ایکس + جیبرلیک اسید تحریک به رشد رویشی مجدد جهت جوان سازی بوته
فولیکائو تسریع در رنگ گیری
زینرجی کاهش اثرات بیماری های ویروسی