مرکبات و اهمیت آن

کشت مرکبات در ایران به 300 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. با ورود اولین ارقام اصلاح شده و تجاری کشورهای ترکیه، لبنان و ایتالیا در سال 1309 تولید اقتصادی مرکبات شروع شد. امروزه ایران در امر تولید مرکبات با سهم 3.74 درصدی از تولید مرکبات جهان، جزء هفت کشور اول تولید‌کننده این محصول است. مرکبات دارای ظرفیت تولید و توان صادراتی بسیار بالایی هستند. در صورت سرمایه گذاری زیر بنایی برای توسعه و اصلاح کشت، تولید و صادرات و راهیابی به بازارهای جهانی، درآمد ارزی بیشتری را نصیب کشور می‌کند.

تولید مرکبات در دهه اخیر شاهد رشد 4.4 درصدی بوده که به میزان 1/7 درصد آن ناشی از افزایش سطح زیر کشت و 2/7 درصد آن ناشی از افزایش عملکرد در واحد است. به عبارتی سهم رشد عملکرد در افزایش تولید 60 درصد و سهم رشد سطح زیر کشت در افزایش تولید 40 درصد است. بنابراین افزایش تولید از طریق افزایش عملکرد اهمیت پیدا می‌کند.

افزایش عملکرد و کیفیت این محصول

یکی از راهکارهای افزایش عملکرد در مرکبات، افزایش سایز میوه‌ها است. برای درشت شدن میوه در مرکبات، تغذیه و کوددهی درخت باید طی مراحل رشدی مختلف انجام شود. پتاسیم مهمترین و کلیدی‌ترین عنصر برای درشت شدن میوه در مرکبات است. نقش اصلی پتاسیم در میوه، افزایش انتقال مواد قندی به سمت میوه است که تجمع این مواد قندی در سلول‌های میوه باعث درشت شدن میوه مرکبات خواهد شد. کود کا 41 موجود در ترکیب هوشمندانه رویال برای مرکبات، حاوی 41 درصد پتاسیم است که نیاز گیاه به این عنصر را به خوبی رفع می‌کند.

کلسیم یکی از مهمترین عناصر معدنی است که در بهبود کیفیت، سفتی پوست و عمر انبارمانی میوه موثر است. میوه‌های با مقادیر بالای کلسیم در مقابل بیماری‌های قارچی مقاوم ترند و قابلیت حمل و نقل بهتری دارند. دو محصول کالمکس گلد و کواد 14 دارای درصد قابل توجهی کلسیم هستند که کمبود این عنصر در گیاه را به خوبی جبران می‌کنند.

ترکیب هوشمندانه رویال در مرکبات

مرکبات

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
کالمکس گلد + جیبرلیک اسید 70 درصد گلدهی محلول پاشی 2 در هزار + 20 قرص در هزار لیتر
کواد 14 + جیبرلیک اسید زمان گردویی بودن میوه محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 10 قرص در هزار لیتر
کا 41 + آمینور شروع رنگ گیری محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 1 لیتر در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

کالمکس گلد: این کود همان ترکیب کالمکس است که با داشتن برخی اسیدهای آمینه، به طور خاص در زمان گلدهی موجب افزایش درصد تلقیح گل‌ها، استحکام دمگل و پیشگیری از ریزش گل‌ها و نهایتا حفظ میوه‌های تازه تشکیل شده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

جیبرلیک اسید: قرص جیبرلیک اسید اگریمن حاوی ۱۰ درصد جیبرلین است که برای افزایش عملکرد محصولات مختلف در دنیا استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کا 41: کا 41 امولوسیون غلیظی از پتاسیم است که با منیزیم و گوگرد غنی شده است. این کود ضمن تقویت گیاه و رفع کمبودهای عناصر، منجر به افزایش گلدهی و میوه‌دهی و بهبود کیفیت محصول می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

آمینور: آمینور امکس یک کود برگی حاوی نسبت متعادل و مهندسی شده از اسیدهای آمینه است که برای رشد و سلامت گیاه مناسب هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
سیترومکس برطرف کردن کمبودهای ریز مغذی ها
تریپ کنترل نماتدهای مرکبات
فولیار سوپریم همراه با کنه کش ها جهت افزایش خاصیت کنه کشی