کیوی و اهمیت آن

سالانه حدود چهار میلیون و 540 هزار تن کیوی در جهان تولید می‌شود. کشور ایران نیز با حدود ۱۴ هزار هکتار سطح زیر کشت و تولید سالانه 442 هزار تن، یکی از تولیدکنندگان مهم  کیوی در جهان به شمار می‌رود. علی‌رغم این موضوع، ایران سهم کمی در صادرات جهانی دارد. میانگین برداشت در هر هکتار باغات کیوی کشور به بیش از ۳۰ تن رسیده است. قیمت کیوی براساس سایز و سفتی و ماندگاری آن در سردخانه تعیین می‌شود. بنابراین علاوه بر افزایش عملکرد در واحد سطح، کیفیت محصول کیوی و اندازه آن نیز باید مورد توجه قرار گیرد. بهبود تغذیه می‌تواند یکی از عوامل افزایش عملکرد و کیفیت میوه کیوی باشد.کاربرد تنظیم کننده های رشد ضمن افزایش خصوصیات کمی و کیفی محصول باعث افزایش راندامان کودهای مصرفی نیز می گردد.

افزایش عملکرد این محصول

از آنجا که افزایش تولید از طریق افزایش سطح زیر کشت به دلیل محدود بودن اراضی قابل کشت مقدور نیست، بنابراین افزایش میزان تولید در واحد سطح با رعایت اصول صحیح به زراعی، استفاده از ارقام پر بازده و کاهش میزان خسارت ناشی از حمله آفات و بیماری‌ها امکان پذیر است.

یکی از روش‌های افزایش کمی و کیفی محصولات، توجه به امر تغذیه گیاهان است. کیوی به دلیل رشد رویشی و میزان باردهی زیاد در خصوص مصرف عناصر غذایی بسیار پر توقع است. لذا تامین نامناسب برخی از عناصر در دوران رشد کیوی می‌تواند بر روی عملکرد نهایی و درجه‌بندی میوه تاثیرگذار باشد. در ترکیب هوشمندانه رویال با به کار گیری چند کود و بهبود‌دهنده در مراحل حساس و مهم رشدی می‌توان به افزایش عمکلرد و درآمد دست یافت.

در برنامه‌‌های تغذیه کیوی استفاده از بهبوددهنده‌های رشد کمک شایانی به افزایش عملکرد کیوی می‌کند.

گرده افشانی خوب نیز از مواردی است که ارتباط مستقیم با افزایش عملکرد این محصول دارد. در کیوی گل‌های نر و ماده از هم جدا هستند و انتقال گرده به گل‌های ماده اهمیت زیادی دارد. با توجه به خشک بودن گرده، عدم جذابیت برای زنبور عسل و حضور گل های دیگر در منطقه لازم است اقداماتی برای بهبود گرده‌افشانی صورت بگیرد.

ترکیب هوشمندانه رویال برای کیوی

ترکیب هوشمندانه رویال برای کیوی

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
زنبور بامبل دوران گلدهی یک کندوی مولتی در هکتار
نرگوفکس 4-6 هفته بعد از گلدهی (میوه اندازه گردو) محلول پاشی 1/25 لیتر در هزار
کالمکس گلد+سوپروت گلد بعد از تشکیل میوه
(2 نوبت بین مرحله فندقی تا گردویی)
2 هفته قبل از برداشت
محلول پاشی 2 لیتر در هزار+200 سی سی در هزار (3بار)
کواد 14+سوپروت گلد اواسط کشت زمان سایزگیری محلول پاشی 2 لیتر در هزار+200 سی سی در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

زنبور بامبل: زنبور‌های بامبل پراکنش گسترده‌ای در دنیا دارند و علاوه بر جثه درشت در دامنه گسترده‌تری فعالیت می‌کنند. آنها قادر به پرواز در دمای سردتر هستند و باعث گرده‌افشانی عالی به‌ویژه در ارتفاعات و عرض‌های جغرافیایی بالاتر می‌شوند. عدم جذابیت گل‌های کیوی برای زنبور‌عسل باعث می‌شود نتیجه بهتری از به کارگیری کندو‌های زنبور بامبل در باغ کیوی در مقایسه با زنبور عسل گرفته شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

نرگوفکس: نرگوفکس (فورکلرفنورون) یک تنظیم‌کننده رشد گیاهی شبیه به سیتوکینین هست که به طور طبیعی در همه گیاهان وجود دارد، ولی بسیار موثرتر از سیتوکینین طبیعی عمل می‌کند. این محصول تقسیم سلولی در کیوی را تحریک می‌کند و باعث افزایش تعداد سلول و ضخامت دیواره سلولی در میوه می‌شود. در نتیجه، اندازه میوه‌ها به طور هماهنگ افزایش می‌یابد، سفت‌تر می‌شوند و ماندگاری بالاتری دارند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کالمکس گلد: این کود همان ترکیب کالمکس است که با داشتن برخی اسیدهای آمینه، به طور خاص در زمان گلدهی به منظور افزایش درصد تلقیح گل‌ها، استحکام دمگل و پیشگیری از ریزش گل‌ها و نهایتا حفظ میوه‌های تازه تشکیل شده در انواع محصولات توصیه می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سوپروت گلد: سوپروت گلد یک خیس‌کننده سیلیکونی است که برای بهبود جذب برگی مواد غذایی طراحی است. این محصول از طریق کاهش کشش سطحی آب تماس ذرات آب و در نتیجه جذب مواد محلول در آن را افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کواد 14: فرمولاسیون کواد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل  تنش‌زا می‌شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
پیری‌پروکسی‌فن کنترل شپشک ها
آمینور برطرف کردن تنش های محیطی در تابستان
سکوئنشیال 2 رسیدن و سایزگیری میوه