گندم و اهمیت آن

تولید گندم در هر کشوری از جنبه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی اهمیت دارد.  افزایش میزان تولید و بهره‌وری از اهداف اغلب کشورهای دنیا است. کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و به دلیل واقع شدن بخش اعظمی از سطح آن در کمربند خشکی کره زمین و محدودیت‌هایی که کاهش بارندگی و ذخایر آبی ایجاد کرده‌اند، تولید گندم و سایر محصولات کشاورزی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. در حال حاضر ۳۴ درصد سطح زیر کشت گندم به کشت آبی اختصاص دارد. عملکرد متوسط کشوری برای این نوع کشت حدود ۳۷۰۰ کیلوگرم در هکتار است. با توجه به پایین بودن میزان عملکرد در کشت دیم (‌حدود ۱ تن در هکتار)‌ و سطح زیاد آن، لزوم حفظ خاک در کشاورزی پایدار و تولید اقتصادی گندم، اهمیت افزایش عملکرد در کشت آبی بیشتر احساس می‌شود.

افزایش عملکرد این محصول

استفاده از کودهای پیش کاشت تاثیر خوبی در تولید نهایی محصول گندم دارد. اما با استفاده از این کودها نمیتوان به حداکثر ظرفیت تولید ارقام گندم دست پیدا کرد. مهمترین دلیل این موضوع کم بودن میزان مواد آلی در خاک‌های کشاورزی ایران است. همچنین pH خاک‌های کشور در محدوده قلیایی است و جذب تعدادی از عناصر غذایی میکرو و ماکرو را برای گیاه مشکل می‌کند. برای جبران این نقص، کاربرد ترکیبات حاوی هیومیک و فولویک اسید در خاک و همراه با آبیاری توصیه می‌شود. به علاوه، کاربرد تعدادی از ترکیبات جدید و موثر در افزایش تولید مانند جلبک‌های دریایی، اسیدهای آمینه و تنظیم کننده‌های رشد از طریق خاک امکان پذیر یا اقتصادی نیست.

این ترکیبات بایستی از طریق محلول‌پاشی روی اندام‌های هوایی به گیاه برسند. بنابراین جهت تکمیل برنامه‌های تغذیه‌ای مزارع گندم،‌ کودهای قابل استفاده در گندم و زمان‌های استفاده از آنها را تشریح می‌کنیم. لازم به توضیح است که گرچه استفاده کامل این برنامه برای کشت‌های آبی توصیه شده است، اما استفاده از کودهای توصیه شده در مراحل اولیه در کشت‌های دیم هم می‌تواند به میزان زیادی در عملکرد نهایی موثر باشد.

ترکیب هوشمندانه رویال برای گندم

ترکیب هوشمندانه رویال برای گندم

 

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
بیو 20 + قرص جیبرلیک اسید دوران پنجه زنی محلول پاشی 2 لیتر در هکتار + 10 قرص در هکتار
سکوئنشیال 2 + آمینور بلافاصله پس از خروج خوشه محلول پاشی 1/5 لیتر در هکتار+ 0/5 لیتر در هکتار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

بیو 20: کود کامل بیو 20 علاوه بر تامین نیازهای غذایی انواع گیاهان با داشتن عصاره جلبک دریایی در مراحل اولیه رشد منجر به تحریک رشد ریشه و مریستم می‏شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

قرص جیبرلیک اسید: قرص جیبرلیک اسید اگریمن حاوی ۱۰ درصد جیبرلین است که برای افزایش عملکرد محصولات مختلف در دنیا استفاده می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

سکوئنشیال 2: سکوئنشیال 2 یک امولوسیون کاملا محلول در آب حاوی NPK، منیزیم و کلات عناصر کمیاب است. این کود با در دسترس قرار دادن پتاسیم کافی در مراحل رشد میوه در انواع گیاهان، علاوه بر بهبود کیفیت محصول موجب تقویت گیاه در برابر تنش‏‌های محیطی و آسیب آفات می‏‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا را کلیک کنید.

آمینور: آمینور امکس یک کود برگی حاوی نسبت متعادل و مهندسی شده از اسیدهای آمینه است که برای رشد و سلامت گیاه مناسب هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

ترکیب هوشمندانه رویال

نام کالا هدف از مصرف
کینگ فول روی مس منگنز تقویت جوانه زنی به صورت بذرمال و جلوگیری از پوکی در خوشه قبل از ظهور خوشه
سکوئنشیال 1 افزایش ریشه دهی در دوران پنجه زنی
زینرجی جلوگیری از پوکی در خوشه قبل از ظهور خوشه
علف کش تیفیس از بین بردن علف های هرز باریک برگ و پهن برگ
کوآد 14 تامین کلسیم با استفاده از فرمولاسیون حرفه ای