انگور و اهمیت کاشت آن

انگور یکی از پرطرفدار‌ترین میوه‌ها در تمام دنیاست که طعم خوشایند و تنوع زیادی دارد. این محصول دارای مصارف بسیار زیادی از جمله مویز، کشمش، شیره انگور و غیره است. همینطور از روغن دانه انگور نیز به صورت خوراکی و بهداشتی استفاده می‌شود. به همین دلیل است که از دیدگاه کشاورزی و باغبانی کاشت نهال درخت انگور ارزش بالایی دارد.

افزایش عملکرد این محصول

بهترین کود برای افزایش باردهی انگور بر اساس آنالیز خاک و برگ تعیین می‌شود. برای افزایش باردهی انگور تامین عناصر ماکرو و میکرو مسئله مهمی است که گیاهان برای رشد رویشی و زایشی نیاز دارند. عناصر مغذی کلیدی و بهترین کودهایی که برای افزایش باردهی انگور استفاده می‌شوند شامل موارد زیر است:

NPK: کود نیتروژن یا ازت یکی از عناصر مهم برای رشد و تولید برگ‌ها و شاخه‌های جدید گیاه انگور است. فسفر از عناصر مغذی مهم برای توسعه ریشه‌ها و تشکیل میوه‌های جدید است. برای افزایش باردهی انگور از کودهای حاوی فسفر استفاده می‌شود. کود بیو 20 امکس حاوی 20 درصد از هر کدام از این عناصر است که نیاز گیاه به آنها را برطرف می‌کند. پتاسیم نیز یکی از عناصر مغذی اساسی برای رشد میوه و بهبود کیفیت میوه‌ها است. محلول‌پاشی کودهای پتاسیم مثل کا 41 می‌تواند به رشد و باردهی انگور کمک کند و همین امر باعث شده است که کود پتاسیم به عنوان بهترین کود افزایش باردهی انگور شناخته شود.

کلسیم: کلسیم نقش مهمی در تقویت سلول‌ها و جلوگیری از بیماری‌های گیاه دارد. افزایش باردهی انگور می‌تواند با افزودن کودهای کلسیم مانند کالمکس و کوآد 14 انجام شود.

آمینو اسید: کاربرد آمینو اسید برای رشد و سلامت گیاه مناسب است. افزودن یک کود آمینو اسید خوب مانند کود آمینور موجب افزایش تحمل انگور به تنش‌های محیطی زنده و غیر زنده می‌شود.

علاوه بر تغذیه، کاربرد تنظیم کننده‌های رشد نیز تاثیر قابل توجهی در افزایش عملکرد انگور دارد. به عنوان مثال جیبرلیک اسید یا هورمون جیبرلین موجود در محصولات مگافیل و ولکانوگلد، تنظیم کننده رشد گیاه است و موجب افزایش رشد خوشه و اندازه دانه انگور می‌شود.

ترکیب هوشمندانه رویال برای انگور

ترکیب هوشمندانه رویال برای انگور

نام کالا زمان مصرف روش مصرف مقدار مصرف
آمینور + ولکانوگلد قبل از باز شدن گل (خوشه 8 سانتی متر) محلول پاشی 1 لیتر در هزار + 1 لیتر در هزار
بیو 20 + مگافیل 70 درصد ریزش گلبرگ ها محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 2 قرص در 100 لیتر آب
کالمکس + مگافیل 10 روز بعد از محلول پاشی قبل محلول پاشی 2 لیتر در هزار + 2 قرص در 100 لیتر آب
کوآد 14 2 نوبت طی مراحل رشد میوه محلول پاشی 2 لیتر در هزار
کا 41 شروع رنگ گیری محلول پاشی 2 لیتر در هزار

معرفی محصولات ترکیب هوشمندانه رویال

ولکانوگلد: حاوی جیبرلیک اسید است که برای افزایش رشد خوشه و اندازه دانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

مگافیل: حاوی جیبرلیک است که در گیاهان مختلف اثراتی از جمله طول شدن سلول‌های گیاهی و در نتیجه طول شدن ساقه‌ها، بهبود برگ‌دهی، شکستن خواب و تحریک بذور به جوانه‌زنی دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

بیو 20: کود کامل بیو 20 علاوه بر تامین نیازهای غذایی انواع گیاهان با داشتن عصاره جلبک دریایی در مراحل اولیه رشد، منجر به تحریک رشد ریشه و مریستم می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کا 41: امولوسیون غلیظی از پتاسیم است که با منیزیم و گوگرد غنی شده و ضمن تقویت گیاه و رفع کمبودهای عناصر، منجر به افزایش گلدهی و تسریع رنگ‌گیری میوه نیز می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کالمکس: کود مایع 22/5 درصد کلسیم و مجموعه‌ای از عناصر مغذی است که برای کلیه محصولات در طی دوران باردهی به منظور بهبود کمی و کیفی میوه، قابلیت انبارداری طولانی و استحکام بافت میوه کاربرد دارد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

کوآد 14: فرمولاسیون کوآد 14 آن را به یک کود برگی خاص جهت افزایش همه جانبه کیفیت محصولات تبدیل نموده است. تامین همزمان کلسیم و پتاسیم موجب تقویت دیواره سلولی و کاهش حساسیت به عوامل تنش‌زا می‌شود و خاصیت انبارداری محصول را نیز افزایش می‌دهد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

آمینور: آمینور امکس یک کود برگی حاوی نسبت متعادل از اسیدهای آمینه است که برای رشد و سلامت گیاه مناسب هستند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کالا اینجا کلیک کنید.

سایر محصولات پیشنهادی

نام کالا هدف از مصرف
زینرجی بهبود کیفیت میوه و افزایش مقاومت به بیماری ها
ویتومکس بهبود کیفیت میوه و افزایش مقاومت به بیماری ها
فولیکائو رنگ گیری بهتر میوه